Koja je važnost dobrog upravljanja za kompaniju iz vašeg kuta gledanja/fokus na vašu industriju

 

Branimir Muidža

Branimira Muidža, generalni direktor Heidelberg Materials-a za Hrvatsku i BiH

Mi proizvodimo proizvode od kojih se grade gotovo svi objekti koji nas okružuju, domovi, kuće, škole, vrtići, poslovne zgrade, trgovački centri, bolnice, mostovi, ceste i tuneli koji povezuju ljude, gradove i države, pa je itekako važno kvalitetno i dobro upravljati kako procesima tako i kompanijom.

Dobro upravljanje u svakom društvu, kompaniji, zajednici, svakoj pa svakako time i našoj industriji - ima ključnu ulogu u postizanju održivosti, efikasnosti i konkurentske prednosti, dok istovremeno zadovoljava regulatorne zahtjeve i brine o zdravlju i bezbijednosti zaposlenih. Cementna industrija se suočava sa složenim procesima proizvodnje, pa efikasno upravljanje ovim procesima može značajno utjecati na okoliš, upravljati troškovima proizvodnje na efikasniji način, poboljšati iskorištavanje resursa i povećati konkurentske prednosti. 

Industrijsko postrojenje kao što je tvornica cementa ima svakako značajan utjecaj na sve dionike, kao i na okoliš, potrošnju energije i upravljanje otpadom. Dobar menadžment može implementirati tehnologije koje smanjuju emisije i potrošnju energije, kao i pravilno upravljanje otpadom u smislu kružnog gospodarstva, čime se postiže održivost poslovanja. 

Dobar upravljački tim, kakav imamo, se brine o usklađenosti sa svim relevantnim zakonima i standardima, izbjegavajući pravne probleme i kazne. Kvalitetan upravljački sistem osigurava strogo praćenje i kontinuirano poboljšanje kvaliteta proizvoda, čime se stiče povjerenje kupaca. Dobar menadžment sposoban je identificirati, analizirati i upravljati različitim rizicima, čime se osigurava stabilnost i održivost poslovanja. Procesi u tvornicama uključuju rad sa kompleksnom opremom, sa više materijala, uključuje nekoliko stotina ili nekoliko tisuća ljudi u lancu od opskrbe sirovine potrebne za proizvodnju do proizvodnje i dopreme naših proizvoda kupcima odnosno krajnjim korisnicima. Zato osjećamo posebnu odgovornost pa je u tom smislu potrebno kontinuirano voditi brigu o implementaciji sigurnosnih protokola i pridržavanju standarda kako bi se osigurala bezbijednost svih zaposlenih. 


CROMA nagrada – što je za vas značila?

 

Veoma sam ponosan na titulu Menadžer godine koju sam i sam dobio od udruženja, a koja se svake godine dodjeljuje najboljima i najuspješnijima. Posebna je vrijednost jer je to priznanje koje uručuje struka odnosno Udruga menadžera a komisija koja je sastavljena od stane uspješnih menadžera bira najbolje među sobom na temelju objektivnih kriterija. 

Naravno, to je prije svega priznanje timu, jer samo dobar i kvalitetan tim može ostvariti uspješne rezultate u kontinuitetu, a ja sam zahvalan i ponosan što već dvadesetak godina imam priliku da svakodnevno sudjelujem u radu tog tima, vodim i gradim ga, trudim se da tim i svaki pojedinac u timu bude sve bolji i uspješniji. Rezultati toga rada nisu samo mjerljivi brojkama, već gdje god putujem ponosan što vidim objekte, kuće, zgrade, ceste, mostove i ostale građevine izgrađene našim cementom i betonima. 

CROMA je poput velike proširene obitelji i platforme u kojoj se povezujemo i dijelimo iskustva i ideje na polju upravljanja i poduzetništva. To je sjajna platforma na kojoj se stvaraju nova poznanstva, umrežavaju menadžeri i dobre ideje, gdje se otvoreno priča o izazovima svakodnevnog poslovanja, gdje lideri naših vodećih tvrtki mogu zajednički raditi na unapređenju cjelokupnog poslovnog ozračja u našoj zemlji. 

Posebno mi je drago što svi zajedno radimo na održivom razvoju odnosno na unapređenju cjelokupnog standarda življenja u našem okruženju te zajednički pronalazimo nove načine za unapređenje poslovanja kako bi ovaj svijet ostavili što bolji za generacije koje dolaze. 

Mišljenja sam da je u našem društvu jako važno promicati znanje, poticati i promicati uspjeh, poticati ideje stvaranja novih vrijednosti, fer vrednovanja rezultata rada, vrednovati i potpuno afirmirati ljudski kapital koji posjedujemo, poslovnu etiku, moral jer budućnost i naše ekonomije i društva ovisi o tome koliko ćemo dobro, kvalitetno, etično, moralno i uspješno koristiti resurse koji su nam na raspolaganju kako bi izgradili sretno društvo na opću dobrobit. Ljudi, menadžeri koji upravljaju procesima i kompanijama koje u svakoj sekundi svoga rada stvaraju nove vrijednosti, svakako su oni čiji glas treba čuti i uvažavati. 


Osvrt na 2024. ? I kako trenutno poslovno okruženje pridonosi ili utječe na menadžere?

 

Živimo u vremenima koja su veoma promjenljiva što traži da smo stalno na oprezu i da smo uvijek spremni nositi se sa novim izazovima. Tamo gdje postoji izazov, postoji i prilika za novu vrijednost – tako gledamo na tekuću godinu. Naša industrija, koja inače važi za prilično konzervativnu, ovih godina se mijenja iz temelja, i to su promjene koje rado potičemo i na kojima intenzivno radimo, a to opet zahtijeva i ljudske i finansijske napore. S druge strane, unazad već nekoliko godina suočeni smo s globalnim krizama koje imaju ogroman uticaj na sve nas. Ovakve situacije mogu djelovati kao da nisu pogodne za dugoročna planiranja, ali sve ono što smo radili na duge staze pokazalo se pravilnim i veoma korisnim i u ovakvim vremenima. Dugoročna vizija uz kratkoročno detaljno planiranje i budžetiranje je ono što uvijek ističem kao ključ uspješnog poslovanja uz permanentnu edukaciju svih uposlenika i insistiranje na kvaliteti bez kompromisa. Potrebno je u svakom trenutku imati jasnu viziju budućnosti i prema tome oblikovati razvoj poslovanja, a u isto vrijeme pomno pratiti sve promjene u okruženju koje bi mogle uticati na rad i poslovanje. Brze promjene na tržištu, uzrokovane čimbenicima kao što su tehnološki napredak, promjene potrošačkih navika ili globalne krize, mogu izazvati brojne nestabilnost. U eri digitalizacije, menadžeri se suočavaju i s potrebom da prilagode poslovne procese i usvoje nove tehnologije kako bi ostali konkurentni. Implementacija digitalnih alata za poboljšanje efikasnosti, analize podataka i komunikacije postaje ključna. Menadžeri su uvođenjem rada na daljinu dodatno izloženi izazovima upravljanja timovima koji se nalaze na različitim lokacijama. Razvijanje efikasnih sistema komunikacije, pružanje podrške zaposlenima i održavanje timskog duha postaju ključni aspekti menadžerskog zadatka. Potrošačke navike se brzo mijenjaju, a kompanije se moraju prilagoditi tim promjenama kako bi zadovoljile potrebe tržišta. Sve ove dinamike zahtijevaju od menadžera visok nivo prilagodljivosti, agilnosti i sposobnosti donošenja brzih odluka. Također, naglašavam potrebu za stalnim učenjem i razvojem kako bi se ostalo relevantno u dinamičnom poslovnom okruženju.