
Ana Soldo, Subregionalna direktorica DS Smith Packaging.
„Vjerujem da je temelj uspjeha našeg društva ulaganje u obrazovanje i znanost, a kompanije koje posluju na društveno odgovoran način, uvelike doprinose održivom razvoju i boljem društvu za sve. Stoga sam izuzetno ponosna na donaciju DS Smitha u iznosu 1 milijun dolara organizaciji The Nature Conservancy za očuvanje slatkovodnih resursa u svijetu.
Posebno me veseli i raduje što će više od polovice doniranih sredstava biti usmjereno na projekte obnove hrvatskih rijeka Mrežnice, Tounjčice i Rječine – prirodnih dragulja koji ne samo da oblikuju krajolik, već su i dom bogatom ekosustavu koji moramo zaštititi. Ova sredstva pomoći će u očuvanju biološke raznolikosti, jačanju lokalnih ekosustava i osiguravanju da buduće generacije mogu uživati u ljepoti naših predivnih hrvatskih rijeka. Vjerujem da zajedno možemo napraviti trajnu razliku – za naš okoliš, lokalne zajednice, i za našu zemlju.“
Lideri nisu samo oni koji upravljaju ljudima – oni su oni koji pokreću srca, oblikuju budućnost i stvaraju svijet u kojem ljudi žele raditi i živjeti.
U vremenima brzih promjena, ekonomskih turbulencija i tehnološke revolucije, istinski lideri nisu oni koji se boje nepoznatog, već oni koji s hrabrošću i strašću grle promjene.
- Koje su osobine izvanrednih menadžera?
Dobar menadžer poznaje procese, no izvanredan menadžer poznaje ljude i ima viziju, sluša i razumije, gradi povjerenje, ne boji se pokazati svoju ranjivost, zna da snaga leži u raznolikosti i njeguje kulturu rasta.
Istinski lideri i izvanredni menadžeri posjeduju strast i želju da ostave pozitivan trag u svijetu i zato razmišljaju dugoročno. Oni ne samo da čuju riječi, već osjećaju emocije iza njih, jer razumije da su ljudi srce svake organizacije.
Ljudi ne slijede titule, već ljude koji su iskreni, dosljedni i hrabri, koji znaju da su najbolji timovi sastavljeni od ljudi s različitim iskustvima, idejama i pogledima na svijet.
U njihovoj prisutnosti ljudi osjećaju da mogu rasti, razvijati se i ostvariti puni potencijal.
Biti dobar menadžer znači donositi odluke.
Biti izvanredan menadžer znači donositi promjene – one koje mijenjaju živote, karijere i budućnost.
- Koji su najveći izazovi lidera u 2025. godini?
Svijet nikada nije bio brži, nesigurniji i nepredvidljiviji. Lideri danas ne samo da upravljaju timovima – oni navigiraju kroz oluje okruženi ekološkim krizama, geopolitičkom nestabilnošću, velikim društvenim promjenama i ekonomskom neizvjesnošću.
Svi ovi izazovi zahtijevaju inovativne pristupe i promjene u načinu rada i razmišljanja, kako bi se osigurala stabilnija i održivija budućnost, a budući da su izazovi ujedno i prilike, oni koji ih prepoznaju i hrabro im se suprotstave, postat će lideri novog doba.
I upravo zbog Svijeta koji se ubrzano mijenja, mislim da fokus lidera treba više nego ikada biti usmjeren ka očuvanju mentalnog zdravlja ljudi, održavanju kulture tima i ljudskosti, te prelasku na održivi način poslovanja i razmišljanja.
Tehnologija i umjetna inteligencija donose brzinu, produktivnost, efikasnost, ali empatija i kreativnost su ono što nas čini nezamjenjivima, jer su ljudi srž svakog uspjeha.
- Koji bi savjet dali ostalim liderima i menadžerima, a posebno mladima generacije Z?
Liderstvo nije titula – to je način razmišljanja. Svaka odluka, svaka akcija i svaka riječ mogu biti prilika da inspiriramo druge i promijenimo svijet, korak po korak.
Svijet treba ljude koji ne samo da rade posao, već ga preoblikuju, ljude koji se ne boje izazova, koji vide prilike gdje drugi vide prepreke i koji razumiju da vođenje nije moć, već odgovornost.
Najveća moć lidera nije u autoritetu, već u inspiraciji.
Pravi lideri ne govore ljudima što da rade – oni ih nadahnjuju da budu najbolja verzija sebe, da nastave učiti, rasti, razvijati se.
Mladima generacije Z bih savjetovala da tehnologiju koriste pametno i da prigrle promjenama, stalnom učenju, da se povezuju i razvijaju sposobnosti kritičkog mišljenja i rješavanja problema, emocionalnu otpornost i inteligenciju.
Društvene mreže vrlo često stvaraju lažnu sliku uspjeha, te je stoga bitno ne uspoređivati se s drugima, već pronaći svoj put, ciljeve i vrijednosti, i ne bojati se grešaka, jer su one dio rasta i uspjeha. Digitalno vrijeme donosi brzinu, ali i stres, i anksioznost, te je važno osvijestiti se na vrijeme i pronaći održivi životni balans ulaganjem u mentalno i fizičko zdravlje.
- Kako DS Smith čini razliku na putu ka održivosti i održivoj budućnosti?
Grupa DS Smith je vodeći proizvođač održivih ambalažnih rješenja, papira i papirnatih proizvoda, pružatelj usluga recikliranja diljem svijeta, a nedavno se i spojila sa velikom američkom grupacijom International Paper, u novog globalnog lidera održivih ambalažnih rješenja, usmjerenog na inovacije i održivost, te kvalitetu usluga svojim kupcima diljem svijeta.
DS Smith se svojom održivom strategijom poslovanja „Now and Next“ usmjerio ka održivijoj budućnosti, te u potpunosti podržava ciljeve Uredbe o ambalaži i ambalažnom otpadu PPWR, smanjenjem zagađenja uzrokovanog ambalažom, te pružanjem pomoći poduzećima i potrošačima u izgradnji kružnog gospodarstva.
Nedavno postavljen ambiciozan cilj „eliminirati milijardu komada problematične plastične ambalaže s polica trgovina do 2025. godine“, je u potpunosti dostignut zajedno s kupcima diljem svijeta i Hrvatske, te smo na to iznimno ponosni.
Projekat zbog kojeg sam radosna, te mi je posebna čast i zadovoljstvo pričati o tome je nedavna donacija DS Smith Grupe (London) u iznosu od 1 milijun dolara organizaciji The Nature Conservancy za očuvanje slatkovodnih resursa u svijetu.
Sredstva će podržati tri projekta: u Americi, Velikoj Britaniji i Europi (Hrvatkoj).
Posebno me veseli i doista sam jako ponosna što će više od polovice doniranih sredstava (540.00 dolara) biti usmjereno na projekte obnove hrvatskih rijeka Mrežnice, Tounjčice i Rječine – prirodnih dragulja koji ne samo da oblikuju krajolik, već su i dom bogatom ekosustavu koji moramo zaštititi. Ova sredstva pomoći će u očuvanju biološke raznolikosti, jačanju lokalnih ekosustava i osiguravanju da buduće generacije mogu uživati u ljepoti naših rijeka.
Radujem se suradnji s The Nature Conservancy na ovom važnom projektu i vjerujem da zajedno možemo napraviti trajnu razliku – za naš okoliš, lokalne zajednice i cijelu Hrvatsku.