Vještine budućnosti

Vještine budućnosti

09:00 - 17:00
Trg bana Josipa Jelačića 15/2

Vještine budućnosti

Kreativnost, inovativnost, problem-solving, emocionalna inteligencija, analitičko razmišljanje – vještine su koje će u budućnosti značiti konkurentsku prednost u bilo kojem poslovanju te prednost ljudi naspram umjetne inteligencije. 

Edukacija se sastoji od 40 sati,
a odvijat će se 25.10, 7.11., 8.11., 15.11. i 16.11.2023
od 9:00 – 17:00 sati uživo

u edukativnim prostorima HUM-CROMA-e na Trgu bana Josipa Jelačića 15/2 uz
mogućnost i online sudjelovanja.

Kroz edukaciju „Vještine budućnosti“  izv.prof.dr.sc. Robert Kopal,  autor knjige „Kreativnost 4.0, evolucija I revolucija˝ i „Analitički menadžment“, profesor visoke škole u trajnom zvanju, posebni savjetnik predsjednika Vlade RH za nacionalnu sigurnost, državni tajnik MUP-a RH, predsjednik Uprave Effectus poduzetnički studiji , s polaznicima radi na razvijanju „out of the box” razmišljanja,  otvaranju novih pogleda, pristupa  i znatno kreativnijeg  načina rješavanja kompleksnih problema te stjecanju znanja za kvalitetno  planiranje i predviđanje tržišnih situacija.

O programu:  


Edukacija Vještine budućnosti sastoji se od 5 cjeline kroz koje će polaznici savladati:

1.  Tehnike rješavanja  problema i odlučivanja  

pružiti će uvid u ovladavanje znanjima i vještinama primjene strukturiranih i kreativnih analitičkih tehnika u poslovanju s ciljem izrade grafičkog prikaza opisivanja uzročno-posljedičnih veza između glavnih čimbenika poslovnog problema, izrade i identifikacije alternativnih poslovnih scenarija, određivanja vjerojatnosti pojedinih poslovnih scenarija, rangiranja konkurentnih hipoteza prema stupnju međusobne nekonzistentnosti, odabira između alternativnih opcija procjenom njihove pojedinačne korisnosti i vjerojatnosti postizanja korisnosti i dr.

2.  Teorija igara  

(engl. game theory) je disciplina koja se bavi opisivanjem formalne strukture neke konfliktne situacije i iznalaženjem odgovarajućih modela za njezino rješavanje. Drugim riječima, teorija igara ima zadatak pronalaženja rješenja u situacijama konkurencije (ali i suradnje), u kojima se djelomično ili potpuno sukobljavaju interesi najmanje dva protivnika. Rješenje konflikta određeno je akcijama svih strana koje sudjeluju u konfliktu. Cilj jest odrediti ponašanje sudionika koje je za njih najpovoljnije, pod pretpostavkom da slijede definirane ciljeve i vode računa o svom znanju ili očekivanom ponašanju ostalih igrača (razmišljaju strateški). Radionica će pružiti uvid u osnovne pojmove i principe teorije igara te će na konkretnim primjerima i zadacima (ulazak na tržište, cjenovni rat, R&D, izravna inozemna ulaganja i dr.) omogućiti polaznicima razumijevanje ne-matematičkih znanja i vještina nužnih za praktičnu primjenu teorije igara u poslovanju

3.  Analiza socijalnih mreža i socijalnih struktura

omogućit će polaznicima da razviju sljedeće opće kompetencije: identificirati i analizirati značajke mrežne znanosti i znanosti povezanosti (from Network Science to Connection Science); primijeniti stečena znanja i dati svoj doprinos rješavanju kompleksnih poslovnih problema i poslovnom odlučivanju primjenom analize socijalnih mreža i socijalne fizike te će (poslovno i praktično) razumjeti sljedeće specifične kompetencije: analizirati strukture mreža te položaj i važnost subjekata i veza unutar mreže; identificirati i primijeniti mogućnosti različitih software-a u analizi socijalnih mreža; primijeniti znanja i vještine mrežne znanosti i znanosti povezanosti; primjenjivati znanja i vještine iz područja analize socijalnih mreža i socijalne fizike u područjima telekomunikacija, marketinga, financija, razvoja i istraživanja, zdravstva i medicine, HR-a itd.

4.  Strateška analiza

posebna je vrsta istraživanja koja se bavi opisivanjem prijetnji, rizika i mogućnosti na način koji omogućuje planiranje poslovnih programa i politika. Cilj je ove radionice pružiti polaznicima iscrpni uvid u konceptualni okvir strateške analize te ih osposobiti za primjenu strateških analitičkih tehnika, pristupa i metoda u poslovnom planiranju/odlučivanju. Fokus radionice je obučiti polaznike za primjenu tehnika strateške analize u svakom koraku planiranja, upravljanja i odlučivanja s ciljem kvalitetnog, učinkovitog i proaktivnog planiranja, upravljanja i odlučivanja.

5.  Kreativnost i inovativnost

vrijeme iznimnog  tehnološkog napretka, brzih i stalnih promjena, izloženost pojedinca velikoj količini informacija i značajno povećanoj razini dostupnosti informacija lišava nas uobičajenih mentalnih napora te stoga postajemo sve ovisniji o tehnologiji. Postavlja se pitanje jesmo li uopće naoružani digitalnim vještinama koje mogu minimalizirati štetne posljedice i maksimalizirati mogućnosti koje tehnologija pruža? Upravo se zato nameće potreba za aktivnim, promišljenim i preispitujućim, kritičkim pristupom u vrednovanju i procesuiranju informacija te kreativnosti u smislu odmaka od poznatog.

Kome je program namijenjen: 

Ova edukacija namijenjena je svim razinama menadžmenta na području proizvodnje, istraživanja i razvoja, strategije, planiranja, marketinga, prodaje, HR-a i ostalih organizacijskih struktura. Omogućuje razvijanje “out of the box” razmišljanja, nove poglede, pristupe i znatno kreativnije načine rješavanja kompleksnih problema te stjecanje znanja za kvalitetno planiranje i predviđanje tržišnih situacija / ponašanja konkurencije s mjerljivom i dokazanom preciznošću. Edukacija je izvrsna mogućnost za ovladavanje i implementaciju vještina iz analitičkog menadžmenta u svakodnevnom poslovanju.

Cijena programa

1.150,00 EUR + PDV po polazniku

(Članovi HUM- CROMA-e ostvaruju 10 % popusta na iznos kotizacije)

Uključuje 40 sati predavanja/ radionica sa izv.prof.dr.sc. Robertom Kopalom i potrebne materijale.
Za više polaznika iz iste tvrtke omogućavamo dodatne popuste.

O predavaču:

izv. prof. dr. sc. Robert Kopal, izvanredni profesor, viši znanstveni suradnik i profesor visoke škole u trajnom zvanju, predsjednik Uprave Effectus poduzetnički studiji – visokog učilišta.

Dosadašnje profesionalno i znanstveno iskustvo: posebni savjetnik predsjednika Vlade RH za nacionalnu sigurnost; državni tajnik MUP-a RH; dekan Visokog učilišta Effectus; prodekan za R&D na Visokom učilištu Algebra te voditelj diplomskih studija Digitalni marketing (Digital Marketing) i Podatkovni smjer (Data Science); prodekan za nastavu na Visokoj poslovnoj
školi Libertas; predavač i gost predavač na više visokih učilišta u RH i inozemstvu te na programu CROMA EduCare (Hrvatsko udruženje menadžera i poduzetnika);
izvršni direktor za istraživanje i razvoj u Tokić d.o.o.; savjetnik Uprave IN2 Grupe za R&D/znanstveni savjetnik; suosnivač i Chief Science Officer u IN2data; obavljao poslove glavnoga obavještajnog
analitičara MUP-a RH (iznimno promaknuće u najviše inspektorsko zvanje glavnog policijskog inspektora, godišnja nagrada MUP-a RH); viši menadžer u POA-i i SOA-i; objavio 13 knjiga u RH i inozemstvu (Analitički menadžment, Ekonomska analiza međunarodnog terorizma; Teorija igara ; Analiza (socijalnih) mreža i dr.); autor više poglavlja u knjigama te 70+ stručnih i znanstvenih radova u RH i inozemstvu; voditelj i predavač na 200+ poslovnih i analitičkih radionica u RH i inozemstvu (trenirao sigurnosne i obavještajne službenike 11 država); dizajnirao nekoliko specijaliziranih informacijskih sustava; certificirani trener obavještajne analitike (intelligence analysis techniques) i analitičkog SW (intelligence analysis software’s); 20+ certifikata; član IALEIA-e (International Association of Law Enforcement Intelligence Analysts) i BDVA (Big Data Value Association); izvršni urednik u časopisu International Journal of Digital Technology and Economy te član uredništva u International Journal of Economics & Management Sciences; izlagao na mnogim domaćim i međunarodnim konferencijama te sudjelovao i vodio više nacionalnih i međunarodnih analitičkih projekata (Head of PIU & Key Expert: “CARDS Twinning project: Criminal Intelligence System, Phase 1&2” i Project Liaison Officer na UNODC (United Nations Office on Drugs and Crime) projektu “Strengthening of Capacities for Collection and Analysis of Criminal Intelligence in South-eastern Europe” i dr.); član Nacionalnog vijeća za kibernetičku sigurnost; član Matičnog povjerenstva za društvene znanosti; član Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala; član nacionalnog tima RH – Europski Big Data Hackathon 2017. koji je osvojio 1. mjesto; nositelj crnog pojasa 2. dan u klasičnom karateu

Područja interesa: obavještajna analitika; problem solvingdecision making; kreativnost i inovativnosti; teorija igara; bihevioralna ekonomija; analiza socijalnih mreža; kritičko mišljenje; informacijska sigurnost; data science; obrazovanje

Novije objavljene knjige: “Kreativnost 4.0: evolucija i revolucija” te “Analitički menadžment“. Za knjigu Analitički menadžment autorima su dodijeljene dvije nagrade.

Online prijavnica

Napredne komunikacijsko – prezentacijske vještine

Vanja Ljevar Ph.D.

Co-Founder and Chief Data Scientist
KUBIK Intelligence

Jeste li se ikada zapitali što vaše 'zanimljive' Spotify playliste ili svakodnevne kupovine u supermarketu mogu reći o vama? U Kubik Intelligenceu razvili smo metodologiju pod nazivom Digitalna DNK, novo polje istraživanja koje koristi velike podatke za otkrivanje psihologije i tajni kupaca putem novih analiza i novog načina gledanja na podatke.

Od naših interakcija na društvenim medijima, preko kupovine, do fizičkih aktivnosti, naši životi postaju sve više digitalizirani i postoji golema količina podataka koji mogu sadržavati informacije o našoj osobnosti. Na primjer, kada pokrenete Netflix emisiju – pogledate li je do kraja (i ništa više, dok ne završi). Vjerojatno imate dosljednu i savjesnu osobnost koja sprovodi stvari do kraja. Naš rad otkriva ne samo kako možemo naučiti više o sebi iz vlastitog digitalnog ponašanja, već i kako upotreba podatkovne psihologije može otvoriti vrata tvrtkama za prikupljanje uvida o kupcima na kreativniji i učinkovitiji način. I naravno, što ovi ovdje konkretno znače za komunikaciju.

Adrian Ježina

 Predsjednik Uprave
Telemach Hrvatska

Izjava sponzora

Bliži nam se Kongres menadžera 2024. u Opatiji, zašto po vašem mišljenju pripadnici poslovne zajednice nikako ne smiju propustiti Kongres?
Kongres menadžera 2024. u Opatiji, s krovnom temom "Ljudi, tehnologija i budućnost poslovanja", predstavlja izuzetno važan događaj za poslovnu zajednicu iz više razloga. Kao prvo, Kongres pruža jedinstvenu priliku za umrežavanje s kolegama iz različitih industrija, za razmjenu ideja i iskustava što doprinosi boljem razumijevanju trendova u poslovanju. Otvara i nova vrata za potencijalne poslovne suradnje i sinergije. S druge strane, sudionici imaju priliku steći uvid u ključne tehnologije i najnovije trendove budući da će se na kongresu razgovarati o presudnim temama koje oblikuju poslovanje. U današnjim vremenima ubrzanog tehnološkog napretka, razumijevanje ovih trendova ključno je za uspješno vođenje kompanija. Također, kongresi okupljaju vodeće mislioce, poduzetnike i inovatore, koji vrlo često mogu biti inspiracija i pružiti drugačiju perspektivu na vođenje posla. Ovo može biti prekretnica za donošenje strateških odluka, uvođenje promjena i inovativnih rješenja u poslovanje, a samim time i stjecanje konkurentske prednosti.
Krovna tema ovogodišnjeg Kongresa je: ''Ljudi, tehnologija i budućnost poslovanja'' i o tome će se svakako pričati u panelima i predavanjima - što mislite da će biti ključno za budućnost vašeg poslovanja u narednom periodu - ljudi, tehnologija, edukacija ili nešto drugo?
Mislim da su svi navedeni faktori – ljudi, tehnologija i edukacija – međusobno povezani i podjednako važni za dugoročan uspjeh. Ljudi jesu i ostaju srž svakog poslovanja jer bez stručnih, posvećenih i inovativnih zaposlenika, nema ni uspješnog poslovanja. Talentirani timovi koji se nadopunjuju i koji imaju sposobnost prilagođavanja promjenama te stjecanja novih vještina ključni su za daljnji rast i napredak poslovanja bilo koje kompanije, u bilo kojem sektoru. S druge strane, tehnologija je snažno napredovala. Tehnološka rješenja omogućavaju nam veću efikasnost, smanjenje troškova i unapređenje korisničkog iskustva. Kompanije koje ne usvoje nove tehnologije poput umjetne inteligencije, big data analitike ili blockchaina zasigurno će zaostati za konkurencijom. U tom smislu je edukacija ključna. Kontinuirano učenje i prilagođavanje novim trendovima, potrebama korisnika i uvjetima na tržištu imperativi su u suvremenom poslovnom svijetu. Lideri i njihovi timovi moraju biti spremni stalno nadograđivati svoje znanje i vještine kako bi ostali relevantni na tržištu. Agilnost i inovacije postaju sve važnije u poslovanju. Kompanije koje će se brzo prilagoditi promjenama i prepoznati nove prilike na tržištu zasigurno će ostati relevantne i zadržati konkurentsku prednost. Upravo zato mislim da su sva tri faktora bitna i da bez njih, ostvariti napredak i rast u poslovanju naprosto neće biti moguće.

Zoran Uranjek

 Managing Director
HF Group

Izjava sponzora

Bliži nam se Kongres menadžera 2024. u Opatiji. Zašto, po Vašem mišljenju, pripadnici poslovne zajednice nikako ne smiju propustiti Kongres?
Kongres ima izuzetan značaj za poslovnu zajednicu, jer pruža jedinstvenu priliku za networking (umrežavanje), razmjenu iskustava i znanja, te stvaranje novih poslovnih prilika i predstavljanje najnovijih trendova u industriji. Također, kongres predstavlja idealno okruženje za stjecanje inspiracije i motivacije, što je ključno za profesionalni i poslovni rast. Svi ovi faktori čine sudjelovanje na kongresu iznimno vrijednim za sve poslovne subjekte koji teže kontinuiranom napretku.
Krovna tema ovogodišnjeg Kongresa je: „Ljudi, tehnologija i budućnost poslovanja“ i o tome će se svakako pričati u panelima i predavanjima. Što mislite da će biti ključno za budućnost vašeg poslovanja u narednom periodu-ljudi, tehnologija, edukacija ili nešto drugo?
U svom poslovanju, oduvijek naglašavamo bitnim, uz sve navedene faktore, i održivi razvoj. Nijedna tvrtka ne može uspješno poslovati bez ljudi, tehnologije, edukacije i održivosti te smatramo da samo sinergija navedenih faktora određuje budući uspjeh. Naime, ljudi su srž svakog poslovanja. Bez obzira na napredak tehnologije, ljudski faktor je nezamjenjiv. Uz to, važno je pratiti tehnološke trendove, digitalizirati poslovanje i procese, ali i kontinuirano širiti znanja i vještine svih dionika unutar organizacije. Budućnost se treba temeljiti i na inovacijama, zelenoj energiji te brzom prilagođavanju promjenama u okruženju.

Kroz održivi razvoj, ulaganje u ljude, tehnologiju i inovativnost, težimo stvoriti poslovni model koji ne samo da odgovara na izazove sadašnjosti, već i proaktivno gradi temelje za budućnost.

Sergio Galošić

 Chairman of the Board at
Klimaoprema d.d.

Izjava sponzora

Bliži nam se Kongres menadžera 2024. u Opatiji, zašto po vašem mišljenju pripadnici poslovne zajednice nikako ne smiju propustiti Kongres?

Prije svega zbog programa koji nas čeka ove godine. Dakle, program je prilagođen aktualnim temama, izazovima i mogućnostima s kojima se mi Manageri svakodnevno susrećemo osobito u posljednje vrijeme.

Svakako bih izdvojio:

  • Generacija „Z“ – kako se nositi s novim generacijama, što su njihovi drive-ovi itd.;
  • Digitalni DNA;
  • AI u poslovanju – koju su to sve mogućnosti koje nam umjetna inteligencija nosi u poslovanju, ne izmjerivo;
  • Održiva strategija; - u današnje vrlo dinamično vrijeme nije lako postaviti održivu strategiju, dakle, kako ju osmisliti, na koji način ju voditi itd.
  • Pregovaranje u Leadership-u; - o ovoj temi će nam govoriti svjetski stručnjak s Harward sveučilišta, gosp. Eugen B. Kogan. Osobno se veselim ovom predavanju.

Također, vrijedno je spomenuti da će na kongresu biti krema našeg poslovnog okruženja pa u tom smislu biti će prilike za druženjem i razmjenom iskustva pa možda nešto novo i naučimo.

''Ljudi, tehnologija i budućnost poslovanja'' i o tome će se svakako pričati u panelima i predavanjima - što mislite da će biti ključno za budućnost Vašeg poslovanja u narednom periodu - ljudi, tehnologija, edukacija ili nešto drugo?

Nabrojali ste zapravo sve što će na neki način determinirati poslovanje svake tvrtke, dakle idemo redom:

  • Ljudi, naš naj vrjedniji kapital….moramo ulagati u nova znanja, kurikulume prilagođavati budućnosti, ne dozvoljavati više da nam se većina strukovnjaka obrazuje prema kurikulumu starom i do 30 godina, a
    čine veći dio naših srednjoškolaca. Privlačiti visokoobrazovani kadar iz drugih zemalja, a sve da bi mogli osigurati industrijski i tehnološki rast.
  • Tehnologija – definitivno moramo biti investirati u nove tehnologijama jer samo na taj način možemo biti konkurentni. Također, moramo mijenjati strukturu našeg gospodarstva i ulagati u proizvode veće dodane vrijednosti jer ćemo samo na taj način biti u mogućnosti, između ostalog, isplaćivati veće plaće i privlačiti
    visokoobrazovan kadar iz drugih zemalja
  • Edukacija – cijelo životno učenje, nema se tu više što za dodati jer jednostavno nema alternative. Dakle, uzmite za primjer umjetnu inteligenciju. Koliko se ljudi ciljano s time bavi kao dio poslovnih aktivnosti? Jako malo dakle, velika mogućnost koja otvara potpuno novu dimenziju poslovanja, a koliko mi realno znamo o tome? Malo i ništa, dakle edukacija i samo edukacija.

Kroz održivi razvoj, ulaganje u ljude, tehnologiju i inovativnost, težimo stvoriti poslovni model koji ne samo da odgovara na izazove sadašnjosti, već i proaktivno gradi temelje za budućnost.

Ana Soldo

 Regionalna direktorica Quehenberger logistics d.o.o. za Hrvatsku, Srbiju i Makedoniju

Izjava sponzora

Zašto poslovna zajednica ne smije propustiti Kongres menadžera 2024. U Opatiji?
Kongres menadžera 2024. u Opatiji prilika je za povezivanje sudionika unutar poslovne zajednice, a iz različitih sektora industrije. Ovo je ujedno i prilika za stjecanje znanja i uvida koji mogu pomoći, ili čak biti presudni kod donošenja strateških odluka unutar organizacija. Za sve koji žele biti i ostati inovativni i konkurentni, Kongres predstavlja platformu za razmjenu ideja i učenje o aktualnim trendovima u poslovanju.
Ključni faktori za budućnost poslovanja: Ljudi, tehnologija, edukacija ili nešto drugo?

Srž uspješnog poslovanja su ljudi, a ključ je u privlačenju, zadržavanju i kontinuiranom razvoju zaposlenika. To je ujedno i jedan od najvećih izazova poslovanja danas. Uspješne su one organizacije koje uspijevaju stvoriti, ali i održati poticajno radno okruženje.

Tehnologije poboljšavaju efikasnost i agilnost procesa i alat su kompanijama za konkurentnije poslovanje, a efikasno poslovanje neminovno je uvjetovano tehnološkim napretkom.
Edukacija, pak, omogućava zaposlenicima i menadžerima da razumiju nove tehnologije i implementiraju najbolje prakse te da usvoje nove vještine potrebne za prilagodbu promjenama u poslovnom okruženju.

Sinergija između ljudi, tehnologije i edukacije predstavlja temelj za održiv rast i konkurentnost.